Tuesday, September 24, 2013

Cemerkap???


Ha,betul sangat lah tu..
Saya mengaku, saya sebenarnya seorang yang cemerkap..
Apa benda cemerkap tu?
Cemerkap tu adalah lalai, tidak cermat atau kasar..

Sebenarnya, dari dulu memang saya seorang yang cemerkap
Masa zaman belajar dekat UiTM dulu, tak payah cerita lah..
Kalau tak tersadung dekat mana2 batu atau tunggul kayu..
Mesti tergelincir dekat anak tangga..
Sampai kawan2 cotcet2 gak la..
Bising dan membebel..
Mak den pun kalah..haha

Saya nampak macam cool dan steady..
Tapi sebenarnya, hehehe..hanya saya dan diri saya yang tahu betapa cemerkapnya saya
Jalan memang bersepah..tak ayu langsung..
Tapi ade kukesah?

Cumanya, malu pada 2nd date dengan 'dia'
Nasib baik lah ada kawan2 lain, tapi kantoi sangat lah masa tu
Entah macam mana boleh tergelincir..
Bukan sekali..bukan dua kali..
Tapi rasanya mukaku dah boleh letak dalam tong air..
Wargh..
Sampaikan ada pesanan penaja dari 'dia' masa balik tu..
'Haz, tolong jaga Wani..jangan bagi dia jatuh..bahaya betul..'
Pesanan ok..bukan sebarangan pesanan..

Kecemerkapan saya masih melarat sampai sekarang..
Tapi jatuh2 tu dah tak de dah..
Hehe..bukan dah tak de langsung..
Sesekali tu ada jugak..
Bahaya kan?
Paling teruk, tahun lepas..
Jatuh dari tangga sampai bengkak kaki..
Masa tu, tak dibenarkan keluar dari rumah pun..
Doktor dah bagi amaran keras..
Duduk dalam rumah, jangan pijak lantai..
Kaki kena balut dengan bandage..
Hampir2 kena x-ray,
tapi tak pergi pun follow up dan x-ray sebab masa tu kaki dah elok..*berlagak kaki dah baik
Tapi dalam masa sebulan dua tu, bila banyak berjalan mulalah kaki tu mengada2 sakit..
Sejak jatuh tangga tu, dah tak berani nak pakai kasut yang bertumit tinggi
*Tak payah percaya, kadang2 pakai jugak..tak sedar diri tu pendek

Sekarang ni, sifat cemerkap saya dah melarat ke lain pulak..
Jari suka main dekat pintu kereta..
Setakat ni, dah 2x kali pintu kereta sendiri makan tuan..
Dan sekali pintu kereta orang lain makan jari saya..
Pertama kali kena, memang teruk..sebab mase tu mmg betul2 hempas pintu punya..
Akibatnya, kukuku patah dan tercabut..
Menangis?maunye tak..meraung jugak kot..
Terus tak boleh bercakap..tersedu-sedu tahan sakit..
Ya Rabbi, apa nak jadi tak tahu lah wani oi..
*Saya rasa, jari saya tengah berlatih untuk jadi kuat atau nak uji sejauh mana kekuatan tulang dia..


P/s : 1. Terima kasih sebab sudi baca bebelan saya hari ni..apa yang saya bebel pun tak tahu lah..tapi rase nak kepoci je arini..potpet3..* 'dia' kata, mulut saya tak reti diam..macam bertih jagung..kesah pulak saya? ~_^
2. Hati2 bila korang berjalan atau buat satu2 kerja, jangan jadi macam saya ok..