Tuesday, April 28, 2015

Adik Saya Yang Aktif

Assalamualaikum..

Yang mana satu adik saya yea?hehe

Dalam adik beradik, memang dia lah yang paling aktif..
Mungkin sebab dia lelaki kot..
Tapi adik yang bongsu aktif jugak di sekolah walaupun dia perempuan..

Adik saya menuntut di Universiti Sains Islam Malaysia, Nilai dalam jurusan Fiqh Fatwa..
Jadual setiap hujung minggu memang penuh..
Kadang2 buat gathering keluarga pun susah nak ada..
Kalau ada pun, bila majlis dah hampir habis..

Gambar ni mula terpampang di laman Facebook semalam kalau tak silap..
Dan menjadi bualan dalam Whatsapp group keluarga besar kami semalam..
Ada terdetik sedikit rasa bangga sebab dia adik saya..
Tapi kadang-kadang rasa risau bertandang bila dia berulang alik selalu antara USIM dan Selangor
Kenderaan yang digunakan hanya lah motor..
Semoga Allah sentiasa melindungi adik saya walau di mana beliau berada..

Doa kakak untukmu adikku semoga kau sentiasa sukses dan cemerlang dalam apa jua jalan yang kau lalui..
Kerana jalan dakwah itu penuh cabaran dan dugaan dalam dunia yang serba mencabar ini..

Nota kaki: Teringat arwah atuk sebelah emak pernah cakap 'Syazwan bila besar boleh jadi ustaz ni' Alhamdulillah..