Wednesday, September 11, 2013

Betul ke macam tu?




Assalamualaikum
Hai korang..sihat tak?
Yang Ayesha?sihat, tapi muka tak sihat lagi..hehe
Masih dalam peringkat penyembuhan..
Semalam jumpa pakar untuk rawatan susulan..
Alhamdulillah, doc kata ada nampak kurang..
Tapi doc tambah ubat lagi semalam..
Untuk dua minggu..
So, next appointment should be 24th September 2013..*remind me please..:-P

Sebenarnya nak cerita ni, hari Ahad lepas saya ke Mahnaz Food @ Mercu Cita Manufacturing Sdn Bhd
Rata-rata sesiapa yang duduk Shah Alam atau Lembah Klang ni mesti dah tau pasal kedai ni..
Tapi bukan nak cakap pasal kedai ni..nak tanya pendapat korang je..hehe
Kat kedai tu ada jual bermacam-macam jenis kurma, madu, jus, coklat dan sebagainya..
Satu je yang saya cari masa pergi kedai tu minggu lepas..
Apa dia?Ha, tu lah dia yang macam dalam gambar kat atas tu..
Pati Delima Gulsan..
Khasiatnya?korang boleh rujuk dekat sini atau sini

Macam mana cara pengambilan?
Itu yang jadi kemusykilan Yang Ayesha dari 2-3 hari lepas..
Mula-mula Yang Ayesha makan 1 sudu waktu pagi sebelum sarapan
dan 1 sudu waktu malam sebelum tidur..
Tapi nama pun pati kan?Sangat pekat dan masam..
Yang Ayesha suka rasanya..
Tapi ada yang kata, cara pengambilan yang betul adalah dengan membancuh 1 sudu teh pati ni dengan setengah cawan air suam..
Ada juga yang kata letak 2 sudu teh..
So, mana yang betul?
Dan boleh ke Yang Ayesha makan macam tu je macam yang biasa buat sekarang?

*Baru mula makan hari Isnin lepas..jadinya masih belum ada seminggu dan belum ada apa2 kesan ketara..kalau korang nak beli jus ni sama ada 1 botol je atau borong korang boleh lah pergi ke alamat yang ada kat bawah tu..murah sangat2 beli dekat situ..kalau nak beli dekat luar ada yang mencecah sehingga RM18-20 sebotol..hihi

Alamat Mahnaz Food :
No. 8 TP 7/5, Sime UEP Industrial Park, 40400, 
Shah Alam, Selangor, Malaysia
(Off Jalan Batu Lama, Behind Sekolah Menengah Teknik
Shah Alam, Batu Tiga, Sec 26)