Tuesday, April 22, 2014

Bicara Manis Menghiris Kalbu


Assalamualaikum..

Puas cari tajuk untuk entri ni..
Haha..
Sampai nak tido je rasanya..
Betul kata gambar kat atas..
Bila kita suka dekat orang, mesti otak kita macam tak berguna..
Kenapa?
Sebab selalunya mesti kita akan buat apa yang kita rasa betul dengan kata hati..
Tanpa menggunakan akal lagi..
Kalau sikit-sikit saja ok lagi..
Tapi jika sampai memudaratkan diri sendiri, itu yang bahaya..kan3?

Gadis selalunya, macam saya yang masih dalam kategori muda..
Mudah termakan kata-kata manis sang lelaki..
Sebab tu saya kata 'Bicara manis menghiris kalbu..'
Kenapa?
Gadis selalunya, jika sang lelaki berjanji..
Mereka akan ingat sampai bila-bila..
Terutama jika yang berjanji adalah lelaki yang mereka sayang..
Gadis akan simpan dalam hati..
Sebab tu selalunya gadis akan terluka jika lelaki mempermainkan mereka..
Tetapi lelaki selalu lupa..
Mereka mudah mempermainkan wanita atau gadis sesuka hati mereka..
Kononnya untuk berseronok..
Mereka lupa betapa kuatnya tamparan wanita..
'Aku bukannya selemah yang kau sangka
Aku tak rela disiksa
Beranikah lagi bersemuka
Rasakan kuasa tamparan wanita..'

Kau rasa?
Apa yang aku rasa?


Kalau dah berani mempermainkan perasaan wanita
Tunggu saja lah masanya..
Selalunya wanita akan berharap, lelaki terima pembalasan sewajarnya
Sebelum mereka sendiri yang ambil tindakan..
Tak percaya???
Cuba lah buat, baru terasa kesedapan tamparan wanita..

Nota kaki : Sebenarnya dah tercrush dengan seseorang, tapi nasib baik masih boleh diselamatkan..haih, selagi tak kahwin..memang lah..banyak betul dugaannya..ni akibat terpengaruh bicara manis yang menghiris kalbu lah ni..hati-hati bila berkawan, jangan termakan janji manis lelaki..