Friday, March 1, 2013

Sate Minang Katanya..

Assalamualaikum..

Saje2 nak kongsi sesuatu di pagi Jumaat yang penuh rahmat ni..
satu daripada feberet Yang Ayesha, sate minang..
sape pernah makan?angkat kaki..ok, tak2..angkat tangan..
hehe...
Sate ni selalu Yang Ayesha makan dekat Kg Paya Jaras, Sungai Buloh..
ape ada dalam sate ni?
Ramuan utama mestilah ade sate ayam yg bukan mcam sate ayam biasa..
sebab kalau ikut apa Yang Ayesha rasa, ayam ni adalah ayam kampung atau ayam pencen yg telah direbus atau dikukus dan kemudian diperap dengan bahan2 tertentu dan dibakar tanpa sedikit pun menggunakan minyak
Dihidangkan dengan nasi himpit dan disiram dengan kuah yang macam kuah kacang..
tapi rasa dia pedas dan sedap
Kemudian ditabur dengan bawang goreng dan keropok warna pink tu..
sepinggan hanya RM2 atau RM2.50 kalau tak silap lah..:-)

So, enjoy the picture...~_^


1st round...





dah habis...


tambah lagi satu..haha..bukan selalu nak dapat ni





P/s : agak2 bos baru saya timing dia macam mane ya?nebes lah pulak...