Thursday, March 14, 2013

Yang Ayesha Belajar Menaip?

Assalamualaikum..
Update2..saje nak mengisi kekosongan dalam blog saya ni..
bosan kan?
Sebenarnya Yang Ayesha dah start menulis semula, sambung cerpen yg tak habis2 tu kan..hihi
tapi lama jugak lah nak tunggu kan..
Korang bersabar jela yea..
Seronok hari ni dapat borak lama dengan ex-boss..
Mulanya nak tanya pasal kerja je, last2 berborak sakan..hehe

Ok lah, hari ni ada seorang kawan tanya Yang Ayesha macam mana nak belajar menaip..
Bukan menaip yang biasa2
Tapi belajar menaip untuk profesional..
Jujur cakap, saya tak la hebat macam kawan2 saya masa study dulu..
Tapi setakat ni, Alhamdulillah la..kalau ada yang mintak bantuan tu saya boleh buat..hehe

So, tengah hari tadi saya carikan software untuk kawan saya belajar menaip..
tak susah sebenarnya belajar menaip ni..
Yang penting kena rajin buat latihan..
tapi Yang Ayesha dah lama tak praktik kan benda ni..
Walaupun hari2 guna komputer, tapi banyak main klik2 je..haha..
Jadi alkisahnya tadi saya saja nak panaskan jari (selalu orang panaskan badan)
nak tengok result saya?


huwwwaaa...sedih, rendah daripada good..tapi yela kan..dah lama tak praktis..haha
(tak nak mengaku kalah)

Kalau korang berminat nak belajar sendiri dan selalunya sesiapa yang baru masuk perjawatan kerajaan, lebih2 Pembantu Tadbir..mesti ada peperiksaan menaip..

Jadinya, korang boleh download kat sini

atau

korang boleh belajar secara online dekat sini

Tadi Yang Ayesha dah test dua2 ni, setakat ni dua2 ni memang terbaik yang pernah saya cuba..
Apa kata korang cuba?  Lepas tu kongsi dengan Yang Ayesha ok? ~_^

4 comments :

  1. Replies
    1. hehe..yg link download tu kalo belajar mmg best, mcam game..rase seronok nak belajar..dulu mase kat jais pun wani ade bagi dorg 1 game menaip mcm ni jugak mase dorg nak exam..masing2 suke

      Delete
  2. mcm susah je.huhu

    Jom baca entri saya ni. Sdih tau :'(

    http://musicloveanisa.blogspot.com/2013/03/apa-dah-jadik-blog-hancurrrrrrrrrrrrrr.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. mula2 memang susah..bile dh pandai, jadi seronok..hihi..asek nak pegang keyboard pc/ laptop je nak menaip..

      Delete