Wednesday, May 29, 2013

Kuih Kapit Yang Orang Jawa Panggil Kuih Semprong

Assalamualaikum
Dah dekat2 nak puasa ni kan..
Tiba2 Yang Ayesha terbayang2 my febereto masa hari raya
*Padahal bila ada depan mata, bukan kau makan sangat pun kan..saje menggedik
Hehehe..


Bentuk yang biasa tu pun ada jugak..
tapi yang ni mak buat jadi bentuk macam ni..selalu budak2 kecik suka makan

Yezza, ini antara kegemaran saya..
siapa pernah rasa yang mak saya buat?
Sila berlari..*ok, tak lawak
Ha, sape pernah makan?
Sedap kan??kan3???

ini ada lagi satu..

Ok, gambar ni tak cantik..abaikan..haha

Yang ini dari dulu memang wajib ada time raya..
Adik beradik ayah, sedara mara..
Semuanya kalau datang akan tanya kek ni..
Mak suruh belajar, mak kata nanti kalau mak dah tak ada..*arggh, sedih masa mak cakap macam ni
Mak kata, kalau ayah teringin nak makan senang..ada yang boleh buatkan
Tapi sampai sekarang saya cuma belajar tengok ajer..hehehe
Mulai tahun ni, saya tekad nak belajar buat..*tunggu time nak raya nanti, apa jadi..


P/s : Setiap tahun, saya akan ambil tempahan untuk hari raya..tapi maaf, tahun ni tak dapat ambil tempahan..mak saya tak sihat..harap maklum
*ada cakap dekat mak tadi, tak kisah lah tak ambil tempahan pun..yang penting untuk kita sendiri makan masa raya nanti ada..tak pe, nanti kakak tolong mak buat..tapi time cuti hujung minggu jela..hehe
Mak kata, yelah tu..mak nak tengok nanti..*mak dah paham perangai anak die yg acah2 rajin ni..bile sampai time, mengelat..ampun mak..T_T