Monday, December 1, 2014

Mencari Bahan Hantaran

Assalamualaikum..

Hari ni dah 1hb Disember..
Oh Disember, please be nice to me..
Dah tak sampai sebulan dah..
Tengah counting days sambil buat persiapan ni..
Sempat ke tak ni agaknya??
Cari bahan untuk hantaran pun masih terkial-kial lagi..
Adeh..capek deh pikirin..haha..


Dulang hantaran ni lah yang saya cerita dekat entri ni haritu
Ni je pun gambar dulang nya..tapi nak tulis entri punya payah..sorry
3 dulang dapat harga RM10
Saya beli 7 dulang..kalau terlebih hantaran nanti pandai2 lah..huhu
Lapik dia saya plan nak guna gabus tu je, buat stail bantal macam design hantaran zaman sekarang kan?
Kain nak lapik pun dah beli..
Harga polisterin tu RM2.90 satu..
Dapat harga RM2.50 tokey kedai bagi..
Pun saya beli 7 jugak..


Yess!! Dah siap balut polisterin untuk jadi alas hantaran..
Nasib baik mak tolong potong kain, nak harap saya memang ke laut..haha
Masa mula-mula nak balut ni jenuh jugak lah..
Hampir sejam masa diperlukan untuk balut satu polisterin..
Sampai terpaksa buka semula kain yg dah digam..
Lepas polisterin ketiga baru dapat tune macam mana nak balut jadi cantik..
Sedih tak?

 Untuk bunga hiasan, saya decide untuk buat bunga crepe je
Haha..bajet gila kau ni wani..


Gigih carik kertas crepe ni..
Mula-mula dapat cari dekat Seksyen 2, kedai stationery..
Memang agak-agak je pegi masa tu sebab kedai tu macam-macam kertas ada jual..
Memang ada tapi tak banyak pilihan warna dan agak mahal, 80 sen sekeping..
Sekeping kerta ni mampu buat dalam 4 kuntum bunga..
Tapi kalau korang buat saiz kecik lagi korang boleh dapat 8 kuntum bunga 1 helai..
Haha..saya main lipat2 je..
Bila kira-kira, ehh..kenapa macam boleh dapat banyak kuntum..
Dekat Seksyen 2 tu saya beli dua helai saja..
Warna pun main belasah je, warna hijau macam ni..


Pertama kali nak buatkan, so try and error lah jadinya..
Kali kedua saya cuba cari di Kedai CT Handicart Seksyen 18..
Gila teruja sebab banyak pilihan..
Tapi masih mendukacitakan sebab warna hijau turquoise yang saya nak tak ada..sedih!!
Tapi yang best dekat sini dapat kertas crepe dengan harga 50 sen je sekeping..
Gila murah!!!
Orang kedai tu cakap dekat saya
'Saya tau sini murah kan? Dekat luar ada yang jual 80 sen betul tak?'
Saya gelak jela, memang betul apa dia cakap
Yang lagi mahal pun ada..

So, lawatan kali kedua nanti nak bawak BFF saya cik Fadzlin..
Ada banyak lagi barang nak beli ni..huhu

Nota kaki : Semalam pergi beli cincin, nanti saya update dalam entri..siap kena ugut tau semalam..haih my bakal tunang..awak sangat nakal!!

3 comments :

  1. wah2....syok la dh nk bertunang...terimbau kembali saat2 kekalutan dok cari barang hantaran..rasa macam nk bertunang lagi sekali ja..kah2

    ReplyDelete
  2. Tringat pllak kngn time brtunang thn lalu hihi, gigih buat prsiapan sndiri

    ReplyDelete