Friday, April 26, 2013

Action Speak Louder Than Words

Assalamualaikum
Hari Jumaat minggu ni saya rasa lesu..
Seronok tengok orang lain bahagia, tapi rasa tu tak sampai pada saya..
Boleh tumpang seronok je, tapi hati tak tenang..
Saya benci perasaan macam ni..

Minggu ni, tak da perkara yang boleh buat saya senang hati..
Mungkin kerana pergaulan saya dengan orang sekeliling, perangai saya..
Entah kenapa, apa yang saya rasa..tak boleh disembunyikan walau sedikit pun..
Apa yang saya rasa, itu yang saya pamerkan..
Saya tak mampu nak berkata-kata..
Ekspresi muka saya, pergerakan badan saya..
Bukan saya benci, jauh sekali nak marah..
Tapi saya tak selesa dengan apa yang terjadi dan apa yang saya rasa..

Kenapa macam ni?
Sedih..kecewa..pilu..semua jadi satu..
Kejamkah saya?
Kejam sangat ke saya?
Apa salah saya?
Kenapa buat saya macam ni?
Patung ke saya kat sini?
Dah lama..berlarutan..setiap hari saya berlawan dengan perasaan saya..
Atau mungkin, nyawa saya patut bercerai dari badan..
Saya minta maaf pada insan yang saya sayang jika saya mengecewakan korang..
Terima kasih sebab sayang saya selama ni..


P/s: Mungkin saya telah lama hanyut, kurang menjaga pertalian saya dengan Sang Pencipta..hidup saya jadi tunggang langgang dan bercelaru..semoga kalian bahagia