Friday, January 10, 2014

Semalam Punya Kisah

Assalamualaikum..
Tersebutlah alkisah semalam seorang puteri..
ececeh...tak payah nak puteri sangat..
huhu..
Ok, gurau je..sebenarnya nak cerita dengan korang semalam Yang Ayesha puasa ganti..
Psttt, orang perempuan memang tiap2 tahun kena ganti puasa..hoho
Campur dengan tinggal puasa sebab gastrik lagi..
Banyaknya nak ganti puasa ni..

Biasalah, balik kerja pukul 6.30 kan, memang rush la nak balik semalam sebab nak buka puasa kat rumah..
Tapi sebelum balik tu sempat beli roti dulu dekat 7Eleven..
Buat apa dik oi siap beli roti bagai..
Ha...ada lah..nantikan cerita selanjutnya..muahaha

Ni ha...


Sampai rumah dah pukul 7.10, cepat2 tanak nasi..sebab nak tunggu azan maghrib dulu sebelum mandi
saya buat ni dulu lah uols..
Ni namanya aiskrim goreng to be..haha
Mana aiskrimnya??
Haih, mesti lah dah masuk dalam roti tu..
Cara-cara nak buat?tak tau nak terangkan lah..hihi
Nanti korang tapi  tapi dekat google resepi aiskrim goreng yerr?
Mudah sangat nak buat ni, tapi yang penting dan wajib mesti ada aiskrim dengan roti..
Kalau tak de aiskrim, macam mana nak kata namanya aiskrim goreng..ye dakk??


Yang ni apa pulak Ayesha oi???
Oh, yang ni sisa2 roti yang dah selamat dilunyaikan masa buat aiskrim goreng tu..haha
Saya makan dengan aiskrim semalam..tak elok membazir kan??
Elok sangat lah berbuka makan ni kan?
Memang lepas tu perut meragam + gastrik..
Tapi rugi lah tak simpan dulu dalam plastik roti2 tu..banyak sangat
Terpaksa buang jugak sebab dah tercampur dengan aiskrim..
Kalau tak, boleh potong2, rendam dalam telur dan goreng..
Boleh jadi roti goreng telur cincang..
Eh, ada resepi macam tu ek?

Siap masak dalam pukul 9 terus dah tak de selera nak makan..
Lamanya masak?
Mana tak lama, nak kena siang ikan dulu, potong cili dulu, blend cili dulu..huhu
Banyak stepnya uols..
Sudahnya, adalah kisah orang makan nasi dengan lauk buat sarapan pagi tadi..

P/s : sarapan itu penting, terutama untuk orang gastrik..jangan pernah skip waktu makan..tapi dalam masa yang sama kena diet..jadi macam Ayesha, jenuh nak turunkan berat..tambah azam baru, turunkan berat badan..hehe